afrika ♥


om ni lyssnar på låten och tittar på bilderna, kan ni nästan veta hur det känns att va i afrika. hihi
värmen, alla härliga människor, naturen, HAVET!, fiskarna, delfiner, maten, frukten, åh det är så underbart!
havet, jag älskar det verkligen! det är seriöst det vackraste som finns! vi snorklade på zanzibar vid hotellet vi bodde, man kunde bara gå några meter så kunde man doppa sig i det varma härliga saltvattnet. bland alla söta sandloppor (fanns inte så mycket faktiskt), alla fina fiskar, växter.. snorklade med delfiner oxå, fränt va det!
o en dag där när vi va ute och gick lite stannade vi till och köpte en läsk, då var det en som frågade om han fick köpa mig, för 20 kor eller vad de nu va. vilken tur att jag har en så snäll pappa bara, att han ville ha kvar mig :-)
och det var en annan kille, 17 år va han, han stötte på mig när vi åkte båt. alltså, han var läskig. (det var då vi skulle ut och snorkla på ett bra rev) han ba "hello my friend.. do you like dolphins?" så viskade han det till mig, wierd. haha!

när vi bodde i lushoto en vecka, träffade vi jättemånga trevliga människor. bla den söta tjejen i mitten på bilden ovan. vi bodde granne med henne och hennes familj. vet inte hur hon stavade sitt namn, men gulligt va det. vi träffade massa andra barn oxå, vi försökte lära dom lite svenska, det var en som sa "du är en apa" hur bra som helst! man ville bara prata svenska med dom ju. vi va även på förskolan som min farmor har startat en gång i tiden (hon och farfar är missionärer, så pappa har bott i afrika).
första dagen då vi kom till lushoto så kom det in en orm i vårat hus, alla hoppade upp i soffan ungefär. men pappa fick död på den :-D fast den va nog inte farlig iaf..
nej nu får jag snart skrivkramp kanske inte heter så om man skriver på ett tangentbord? elr jag kallar det så nu iaf. :-) undra vilka som orkade läsa allt. puss på DIG, hihi! ♥


Kommentarer
Postat av: Emma

jag orkade läsa allt :)

lät ashärligt! :o

haha, men hur kan du få skrivkramp av ett tangentbord? (a) <3

2010-01-21 @ 18:59:18
URL: http://emmalottaa.blogg.se/
Postat av: Sannah

taack:D din meed!

2010-01-21 @ 19:15:53
URL: http://saanzil.blogg.se/
Postat av: Sannah

taack:D din meed!

2010-01-21 @ 19:15:56
URL: http://saanzil.blogg.se/
Postat av: :Debora*

det är så underbart att vara utomlands!

inte behöva tänka på nånting här hemma, ta dagen som den kommer o bara chilla!

saknar det <3

2010-01-21 @ 19:57:26
URL: http://deboranilsson.blogg.se/
Postat av: josefin

åh, jag vill också tillbaka till afrika <3 asså så härligt är det ! =) jag saknar bongos ;)

2010-01-21 @ 21:17:05
URL: http://jjosefinfransson.blogg.se/
Postat av: rebecka

åhh, vad härligt de lät!!! skulle också vilja åka till afrika nu..

2010-01-25 @ 13:47:10

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Vad ville du skriva?:

Trackback
RSS 2.0